Macam-macam cerita!!

Assalamualaikum…
Setelah aku berkias melalui rahsia hati..kali ini we back to other post.

Lama jugak aku tak tulis blog, seminggu lebih..iyalah..sibuk sedikit dengan teknikal di Istana Budaya dan hujung bulan ini ada bump-in untuk monodrama dan Konsert Diraja. Hehehe…

Tajuk post aku kali ini ialah macam-macam cerita. Aku nak komen apa saja cerita yang aku dengar dari UMP …

Nama Baru Kelab Debat?
Kelab ORATOR (formelly known as Kelab Penukir Ilmu)..itulah nama kelab debat terbaru UMP. Nampak agak pelik sebab Orator ini bermaksud pengucapan tetapi tidak mengapa kerana setidak-tidaknya akan membawa perubahan kepada imej debat UMP. Cuma yang aku geram tiada sebarang makluman sampai kepada aku..huhuhu, tup-tup nama dah ditukar, kemudian baru aku sedar bahawa Kelab ini juga mempunyai blog…

Adoi..tak mengapalah..setidak-tidaknya, kelab ini bergerak lah jugak. Tapi nasihat aku, jangan politikan debat! Berdebat seperti biasa, jangan terlalu taksub dan paling penting keep practice to improve ur skill.

Maybe, tahap debat UMP dah boleh dikatakan membanggakan. Tapi perjalanan ini masih jauh. Kita baru dapat satu anugerah yang mana ia masih muda.Bagi aku, anugerah yang kita dapat belum lagi menjadi ukuran bahawa kita adalah yang terbaik. Dan kita baru menganjurkan satu debat. Itupun debat yang dibuat kerjasama melalui Jabatan Perpaduan. Bayangkan jika kita menganjurkan debat diraja ataupun Debat PISZA, tentu lebih teruk kerana kita hanya berdiri sendiri dan tergapai-gapai mencari bajet serta pengurusan yang efisyen!

Oleh itu, aku sarankan anda semua perlu kerap berlatih, buat banyak rujukan dan keep in touch with seniors. Kami akan selalu membantu selagi kami semua mampu.

Buat kawan-kawan pendebat (Dayat,Azwan, Dekwan, Fais,Mimi, Anuar,Farah, Khitwan , Nasrul Hadi dan Kak Ita) aku merindui saat kita semua bersama dalam debat!!

Teringat kali pertama aku mengendalikan Debat Piala Rektor (Debat NC) yang pertama!! nantilah aku akan cerita pengalaman itu..!

Pusaka Sari 17 Januari 2008:
Untuk pasukan teater, masanya sudah tiba. Memang banyak kontroversi berkaitan SENANDIKA ini. Tetapi aku malas nak cerita dalam blog ini. Cukup sekadar orang tertentu sahaja yang tahu.

17 Januari 2008 tarikh persembahan PUSAKA SARI atau nama asalnya BONANG. Senandika akan membuat persembahan pada jam 8.30 pm di Panggung Bandaraya Kuala Lumpur.Insyallah, aku akan pergi dan memberikan sokongan kepada mereka.

Aku tahu dan faham, UMP masih ketinggalan dari sudut kemudahan pentas. Tetapi tak mengapa kerana dikatakan pasukan teater ini mendapat kerjasama dari pihak luar.

Buat adik-adik, tanggungjawab anda sangatlah berat. Ramai pihak telah menaruh harapan agar SENANDIKA membawa pulang sesuatu..tetapi bagi aku, jika kita telah membuat yang terbaik, segala keputusan kita perlu akur dan terima seadanya.


Good Luck adik-adikku..sayang SENANDIKA..sweet sanggat!!



Makin ramai UMP jadik bloggers??

Aku memula menaip blog ini setelah diperkenalkan oleh Dayat. Then, ia diikuti oleh Azwan dan Madam Mala. Tak sangka pula makin ramai UMP debator menceburkan diri dalam penulisan blog.

Blog azwan: bertemakan Life is Journey. Dia ini suka berkias..kalau pergi blog dia, macam-macam dia tulis, tapi kalau anda tak faham bahasa melayu, lupakan saja nak baca blog dia. Hehehe…tapi ada gak info yang dia update dan menarik untuk dibaca.

Blog Madam mala: Blog ini dibuat kerana madam terpaksa menghantar assignment Master dia ..hehehe..sebab itu lah dalam blog dia hampir 95.78% menggunakan bahasa inggeris. Ayat-ayat dia sangatlah sastera..maklumlah orang belajar kat UK!

Blog Amir: Seorang junior yang sangat rajin mengupdate blog. Dia jenis suka meluahkan isi hati melalui blognya..jadi kalau nak kenal amir, baca saja blog dia ..dah cukup kuat mengenal siapa dia sebenarnya.

Blog Dayat: Blog paling selalu update dengan macam-macam cerita…cerita dia naik gununglah, cerita kat pelantar lah..tapi semua nya best. Blog dia memang hangat! Ramai gila bagi komen..hahaha!

Blog Afifi- Bekas pendebat UMP, junior aku. Blog dia banyak menyentuh isu semasa. Tapi aku paling suka kalau dia komen pasal artis dan album. Cayalah! Blog dia sangat menarik!

Blog Jumain- Rakan baru dalam blog! Junior aku ini juga macam afifi. Suka menulis tentang isu semasa. Isu dia sangat up to date dan baca blog dia macam baca blog debator universiti lain pulak.. haha!!

Blog Law: Seorang berbangsa cina tetapi menulis blog dalam bahasa melayu. Tabik!! Ayat dia memang selamba..dan banyak gak menceritakan luahan hati! Bacalah blog Law..memang sangat kelakar !!

Blog Tito: Paling jarang update..entahlah, agaknya tito bizi make-upkan orang agaknya. Tapi sekali tito postkan artikel..memang ramai yang balas.

Oklah..aku mengharap lebih ramai orang menyertai penulisan blog. Memang menarik sebab dalam blog kita boleh meluahkan apa yang tersirat. Cuma awas..jangan menyentuh isu sensitif. Tak pasal-pasal kena masuk ISA..


Jumpa lagi untuk masa akan datang!!

Comments

nsamsudin said…
Wah...wah...macam mana u ukur 95.78% tu...I kena buat lagi satu assignment...E-Profile pulak...100% in English...any ideas?
law said…
wah..abg raja..xsangka nama sya jgk muncul dlm blog abg..

kelakar ka blog saya??

xpa..baca la blog sya yg masih hangat ini..

huhuhuhu
azwan bamadhaj said…
pasal ORATOR.. xmo komen kat sini..

nnt aku buat posting khas....
hahahaha

pasal blog memblog nie....

ko nie klaka la......

tetibe je komen blog org....
mengharap seseorang buat blog ker??


hahahahah
Sengal Ubi said…
nk knal amir, blh knal through my blog?

i wonder how...
Mr Final said…
eh..eh.. di sebut gak.. abg raja nih wat owg nak tergelak je.. bile kate.. u ead my blog sbb artist.. haha.. rase cam wartawan kat majalh hiburan lak.. hahahaha...

xde laa abg raja.. saje.. tulih2.. ni.. sbb dh lame.. x join debat.. so ade idea tuh.. perap2.. kat otak pon wat pe.. lbh besh tulih kat blog...

hurm by the way abg raja.. join laa nuffnag atau adverlets... sng2 je.. dpt duit, huhu. x laa byk mane pon.. at least.. dpt sesuatu dari xde kan.. join laa.. saya pon br tau.. sume nih.. dlm sebulan join.. even blog x rmi pengunjung mane pon.. dh dpt RM 12. x susah pon copy paste je iklan tuh, pastuh biarkan je..
Wanpetunjuk said…
Salam....been busy latety, aku dalam project period. 2,3 hari lagi aku kena naik platform balik....hahahaha, mcm2 idea ko ek tentang deskripsi blog kita semua....lucu2....

Pasal Orator tuh...aku agak terkejut, tak tahu nak cakap apa?, aku dah baca latest entry azwan pasal isu nih...aku faham sgt....siap beranalogi lagik..itulah azwan yg kita kenal....hehehehe.....

keep blogging my dear fren...hehehe, besh gak baca blog ko nih....segalanya dibogelkan dalam ini....
jumapx said…
Blog Jumain- Rakan baru dalam blog! Junior aku ini juga macam afifi. Suka menulis tentang isu semasa. Isu dia sangat up to date dan baca blog dia macam baca blog debator universiti lain pulak.. haha!!

wah...very da comment blog sy...
terharu lak bila kata blog sy mcm blog bdk u lain....u mana tu ha3

Popular posts from this blog

PTPTN Blacklist..??

Jalan - jalan : New York & Washington DC ( Memohon Visa USA) - part 1

Si Merah...