Rahsia hati

Rahsia Hati:

Kadang kala aku merasa pelik,
Mengapa manusia bercinta
Sedangkan cinta hanya suatu nama, dan hanya penuh penipuan.
Tapi kini.
Tatkala perasaan itu beraja di hati
Aku sedar ia bukan satu penipuan,
Wujudnya perasaan sayang seindah pelangi di taman.


Aku perlukan masa,
Bukan mudah menjadi seperti angin,
Tatkala hujan yang begitu setia menuruni ,
Aku tidak dapat menghalang,
Akan kukuhnya pokok dan daun,
Walaupun angin sedar,
Daun bukanlah setia seperti sang pokok,
Apabila luruh tiba, ia akan gugur..
Rahsia Hati…
Biarlah orang kata aku kali ini gila atau mabuk cendana,
Tetapi tak salah apabila kadang-kadang aku ingin berkias,
Pada Dia yang Maha Esa,
Ku panjatkan doa..
Agar senja di hati ini berlalu..
Kuharap sinar mentari di hati.



Mutiara yang kucari bukanlah mudah,
Lautan dalam perlu ku redah,
Semangat juangku perlulah tinggi,


Aku tidak mahu kapalku karam dek kerana badai sejengkal
Aku juga tidak mahu putus hati dek kerana seorang teman,

Aku tidak mahu lemas dek kerana air tinggi seinci,
Dan aku tidak mahu mengalah hanya kerana mutiara itu sudah dimiliki.


Dan Hujan
Datanglah kepada ku…..

Aku setia menantimu..

Persoalan timbul, adakah hujan dan mutiara itu sama?



p/s: Kadangkala aku perlu bermadah untuk mengekspresi perasaan diri. Ingat, biarlah kita tak faham, jangan salah faham. Takut nanti menjerat diri, menjeruk rasa di hati.


Hanya mereka mengerti akan faham apa yang tersirat di lubuk hati.


Pesanan pada madam mala: Anda boleh interpretasi apa saya tulis di atas. Saya bukan pemuisi atau penyajak...







Comments

nsamsudin said…
Say What??!!!...kenapa babitkan I dlm hal ni...you ni sama je dgn azwan...CRAZEEEEEE....
azwan bamadhaj said…
i pulak....


erm.....
faham sangat.....

hujan n mutiara...?????

huhuhuuhuh
jumapx said…
wah berpuitis pulak abg raja...
rahsia hati sangat...ha3

Popular posts from this blog

PTPTN Blacklist..??

Jalan - jalan : New York & Washington DC ( Memohon Visa USA) - part 1

Si Merah...