Travel

Travel

Mengira detik

Friday, March 28, 2008

Apabila aku tewas....

Tahniah buat diriku...

akhirnya baru aku sedar, tidak semua perkara yang kita inginkan akan tercapai. Kita hanya merancang, tetapi tuhan jua akan menentukan.


Ya...hujan kini sudah menjadi liar...
Ya..mutiara kini sudah dirampas....
Ya..si comel hanya perasan dirinya comel...

Aku harus bangun, membina semula apa yang telah musnah, dan mencari semula apa yang telah hilang.



Kesilapan aku:-
1. Terlalu taksub dalam mengejar bintang di langit.
2. Terlalu kabur dalam menentukan hati dan perasaan orang.
3. Silap kerana bertepuk sebelah tangan.
4. Ego dan rasa diriku sahaja terbaik dalam menjaga hati orang.
5. Terlalu mengejar orang di hadapan tetapi meninggalkan perkara yang lebih penting.

Sudah.....

aku harap perasaan aku akan pulih dan terubat dengan sesuatu yang manis. Walaupun pintuku sudah tertutup tetapi jauh dari sudut hati, aku masih mengharap ada sesuatu yang berjaya membuka ia kembali....mana tahu keajaiban akan berlaku..!!



Kau Kekasih Ku (Siti Nurhaliza)

Indah di mata... indah dijiwa yang berahi
Bagaikan direnda... terpesona penuh asyik
Dan kubelai... sisir angin yang berbisik
Bukan rahsia... kau kekasih ku...

Pecahan ombak...yang menyentuh pipi ini
Pedih rasa hati... bagai ditusuk panah duri
Dan kusapu... kerna kabur pandanganku
Dalam langkah... tarian cintamu

Duhai malam... tiada bintang...
Menghiasi... taman kasih ini...
Hanya aku... sendirian...Tak berteman...
keseorangan

Kekasih ku... hanya aku...Yang memuja...
sisa cinta ini...Seandainya... ombak laut...
Surut lagi... aku pergi... oh...Kekasih ku... oh...

Seiring camar pulang... setia pada janji
Itu doa ku... selama ini

Indah di mata... Indah di jiwa yang berahi
Makin kumengerti... istilah percintaan ini
Moga nanti... ada seru menyatakan

Kau kekasih... hingga ke akhirnya...


Tiada Ertinya (NurFatimah-OST Gol and Gincu)

Lara tiada akhirnya pabila menatap resah
Sepi hingga waktu berkubur
Sayu makin membuku di dada terhiris kalbu
Adakah ini kan terus berlalu?

Apa nilainya jika sangsimu mengganggu?
Untuk kembali ke pangkuan dan bermesra denganku

Tiada ertinya di sini
Tiada ertinya berkasih
Semua telah kau bawa dan berlalu tinggalkanku

Tiada ertinya menanti
Tiada ertinya buatku
Padamu diri yang merindu

Apa yang kumahukan bagimu
Tiada ruangnya berdiri dan memeluk dirimu

Anda boleh mendengar kedua-dua lagu ini di imeen player ataupun esnips.com

* buat dirinya, terima kasih kerana hadir dalam diriku, walaupun cuma seketika...terima kasih kerana membuatkan aku berangan tinggi menggapai langit! Terima kasih!!

Sekian...sekadar propa sahaja....

7 comments:

imnotperfect said...

manusia yang pernah tewas itu lebih baik dari yang tidak pernah merasa tewas kerana apabila tertewas, kita akan belajar untuk memperbaiki diri dan menjadi lebih di masa hadapan.

dan seteruk-teruk manusia adalah dari mereka yang tidak pernah belajar dari kesilapan.

cheer up my fren, everythig is gonna be alright.

gerhana itu tidak lama dan mendung kelabu itu juga pasti akan berlalu.

WanHidayat said...

Salam Raja...what heppened...byk bersabar...kadang kala kita perlu bermuhasabah diri untuk melihat kekhilafan diri...kita manusia, sentiasa melihat kita adalah yang terbaik sedangkan ramai lagi yang terbaik....kita rasa kita susah padahal ramai lagi yang jauh lebih susah....

Puteri Cahaya said...

raja.. Allah sentiasa memberi ujian pada kita, dan kita makhluk yg lemah, jadi, sentiasa lah kita memohon pada Allah agar tidak diberi ujian yg tidak mampu kita tanggung.. pu3 doakan agar allah permudahkan urusan raja...

Raja Azrul said...

zamrie:-
-thanks for da advice..just propa je..

dayat:-
-takde apa2 besar pun..apa2 pun aku bersyukur kerana kau masih concern t'hdp aku..tq!!

puteri:-
-betul puteri..inilah ujian..thank you sgt2!!

jumapx said...

usah menharap pada yang tak sudi....

yg di kejar tak dapat yang di kendung sah2 la tak de kan...he3

susah utk menggapai bintang di langit kerana hanya bulan yg layak bersama bintang....

ingat pada rumput di bumi....masih ada yg menanti...tak gitu....ha3

propa~

Raja Azrul said...

jumain:-

- betul jumain, abang stuju..entahlah..apa2pun, thanks sebab kalian semua sentiasa concern terhadap abang..huhuhu!!

Hampir ke situ...hahaha

fendysama said...

people said that it's not over until it's over. Usaha adalah satu perjalanan. mmg la kadang2 trofi itu tidak dimenangi oleh kita tapi dalam perjalanan kita belajar bamyak perkara. tp disamping tu jangan luper it's not how we fall that matters, it's how we stand back.

be tough, be resilient... ha3