Travel

Travel

Mengira detik

Thursday, May 29, 2008

Harus ku teruskan...

Assalamualaikum..

28 Mei 2008 : Aku kembali ke UMP. Universiti yang pada aku meninggalkan pelbagai kenangan pahit manis di sini. Hampir seminggu aku meninggalkan bumi Istana Budaya, yang juga banyak kenangannya pada aku.

Tatkala itu, aku bertanya pada diri aku, apakah matlamat aku selepas ini? Aku masih tercari-cari jawapannya. Terus terang, aku sudah bosan hidup terperangkap dalam bidang yang bukan aku minat. Jadi, dek kerana aku tak minat, sikap dan tingkahlaku sering disalah tafsir sehingga aku dilabel pemalas, lembap dan sebagainya.

Aku tahu, ini sudah ketentuan dari Yang Maha Esa..aku bukanlah menyalahkan takdir, atau menidakkan kuasa Dia. Aku tahu segala yang berlaku pasti ada hikmahNya..dan aku kena bersabar dan menidakkan ego aku bagi melepasi tahap kini.

Kini, masa untuk aku bertindak, aku perlu buktikan, bebasnya aku dari kepompong ini bermakna aku perlu mencari ruang untuk aku kembangkan bakat diri aku sebenarnya...inilah masanya.

Aku masih muda, perjalanan aku masih panjang. Kaki aku baru nak melangkah untuk mengenal dunia ini sebenarnya. Segala teguran, komen serta kritikan aku di Istana Budaya, aku akan ambil sebagai iktibar dalam meneruskan kehidupan ini.

Bagi aku, mereka yang tidak kenal siapa aku, mereka akan terus membuat penilaian dan seterusnya menghakimi aku walaupun mereka bukanlah ada sebarang ikatan dengan aku. Aku masih lagi dalam dilema ketika ini, dan hanya tuhan sahaja yang mampu memberikan aku petunjuk bagi menjernihkan keadaan sedia ada, dan tatkala ini lidah aku tak putus-putus memohon petunjuk yang maha Esa. Bagi aku, hanya Dia sahaja yang mengerti perasaan aku, dan dimana aku boleh letakkan dan lepaskan masalah aku sepuas-puasnya.

Kini, aku hanya melihat UMP yang kian hari pesat dengan projek pembangunan..aku masih begini, datang ke UMP, berjumpa dengan teman-teman lama dan masa singkat ini aku ingin bergembira bersama mereka sebelum aku pulang ke rumah dan meneruskan kehidupan yang masih belum pasti apakah yang akan terjadi selepas ini.

Selepas ini...aku tahu...Daoz dan Yusri nak ajak aku, Azwan, dan Zamrie pergi berjalan-jalan di Kuantan dan East Coast Mall...

Apa pun yang berlaku...Hidup Harus Ku teruskan...!!

3 comments:

imnotperfect said...

Raja, aku dah selesai present, hahaha, sronok giler...

err, nk gi east coast mall ke? btol ke ni? ni yang sronok ni, hehe..

btw, kemana pun arah tuju kite, kalau kite yakin dan pasti dengan apa yang bakal kita buat, kita pasti berjaya. so, jangan takut untuk melangkah setapak lagi untuk maju dalam hidup.

FendyHekka said...

tahler... hala tuju? hala dh ada cuma tak tuju2 lagi aku nih sbb tak pasti apa yg aku nak. ko jgn jadi cam aku plak. xbleh ke tggu aku dtg dlu br jln2? hampehla korg nih... tp xper la. Langit tak selalunyer mendung...

Raja Azrul said...

zamrie:-
-takde makna kalau ko asyik ngan topec..hehehehe..
apa2 pun thanks 4 da advice

fendy:-
-sama2 ler kita berdoa agar mengecapi bahagia..huhuhu..propa, sorry lah aku kena balik awal..