Mesti Tonton..!!

Setiap minggu rutin aku adalah sama. Pagi, bangun seawal jam 6.00 pagi, solat subuh, then breakfast ringkas, tunggu bas dan terperangkap dalam kesesakan Kuala Lumpur yang tiada akhirnya...

Lepas tu aku akan pulang ke rumah pada jam 5pm, dan sekali lagi..terperangkap dalam jam, dan tiba di rumah sekitar 6.30 pm. Huh..penat jugak nasib baik aku naik bas. Tapi nak buat camner..inilah rutin hidup di bandaraya Kuala Lumpur, tanah kelahiran aku sendiri. Jadi, alah bisa tegal biasa (kata Azwan).


Then..masa untuk aku lepaskan kepenatan. Tentu kalian semua ada rancangan2 tv yang menarik setiap minggu. Sama lah macam aku, cara aku melepaskan kepenatan ialah menonton rancangan2 kegemaran aku setiap minggu..berikut adalah "Rancangan TV mesti Tonton setiap minggu"


1. Bella (Tv3:isnin -khamis6.30pm)

Huhuhu.hari ini (15 Mei) adalah episod last drama siri ini dalam slot akasia. Drama Bella ini lakonan ELly Mazlein, Iqram Dinzly, Azhar Sulaiman dan ramai lagi. Aku sebenarnya pada awal kurang minat sikit drama nie..tetapi lama2 jadi tersangkut pulak. Nak pula drama ini banyak konflik terutama melibatkan kisah perniagaan dan keluarga.

Overall drama ini bestlah ...oklah untuk dilayan pada waktu petang setelah balik kerja.

2. Are smarter than fifth grade?(Star World:Isnin-10.00pm)

Adakah anda bijak dari murid-murid darjah lima?Inilah rancangan Game Show paling popular di USA..dan konsep rancangan ini dibawa oleh Mark Bunnet (Penerbit Survivor). Game ini diacarakan oleh Jeff Foxworthy, pengacara dan pelawak terkenal di sana.

Anda perlu menjawab soalan untuk menang 1 juta USD dan talian hayat terdiri dari kanak-kanak darjah 5. Perlu diingat, sukatan pelajaran kat US agak lain dengan sukatan di Malaysia..! Amacam? Ada berani ke? Hehehe...klik kat sini untuk mencuba permainan interaktif ini.





3. Konsert Akademi Fantasia 6 (Astr0 Ria: Sabtu-9.00 malam)

Konsert AF 6..huhuhu..biasalah bila benda nie dah jadi macam satu fenomena pula. Tahun lepas aku tak tgk sangat AF5, maybe sebab aku sibuk kat UMP. Tapi kali ini, banyak masa terluang, jadi hujung minggu aku banyak dihabiskan menonton konsert yang makin hari makin hambar..huhu! Walaupun AF6 ni taklah sehangat AF 3 ,1 dan 2 , tapi aku tetap menonton. Al-maklumlah..maybe sebab nak jadi fenomena agaknya.

Tapi takpelah..yang penting AF6 ada sejarah dia tersendiri walaupun sekadar suam-suam kuku saja.

4. Ghost Whispered ( Starworld: Rabu-10.00pm)

Ini satu lagi rancangan kegemaran aku. Pasal Melinda Gordon yang ada kuasa boleh melihat hantu. Drama ini dah masuk season 3 dan aku antara pengikut setia. Walaupun kadang-kadang citer dia agak mengarut, tapi aku tak kisah..layan jer..

Kadang-kadang ada gak aku termiss drama nie..tapi drama ni bukanlah drama bersiri sebab setiap episod adalah lain-lain cerita.So, bolehlah dilayan di malam rabu.

5. Sindrarella (Tv3: Selasa-9.00 malam)

Lakonan superb Sharifah Amani dan Norkhiriah membuatkan aku terus melekat untuk menonton drama bersiri ini. Cuma yang aku geram sebab drama ini hanya disiarkan selama sejam seminggu dan memang tak puas aku menontonnya!

Drama ini tahap dia boleh layan, takdelah orang kata best sangat2! Cerita dia pun simple, tapi banyak elemen konflik. Komedi pun ada gak..tabik jugak lah pada pengarah, Shahrul Ezad yang merupakan pengarah drama " Kerana Cintaku Saerah" yang turut meletup bulan Ramadhan lalu.

6. Teksi Tunai (Prima: Khamis-10.30 pm)

Pernah naik teksi? Hehehe..inilah game show yang menarik di Astro Prima. Diacarakan oleh Bob Lokman, teksi tunai merupakan game show dimana siapa yang menaiki teksi Bob lokman ini dikehendaki menjawab soalan. Bila jawapan anda betul, dapatlah duit..

Soalan dia pula ada dari RM10, RM50 dan RM100. Best jugak tatkala melihat aksi rakyat malaysia menjawab soalan-soalan dalam teksi. Ada yang pandai, ada gak memang sah2 nampak kebodohannya...tapi jeles gak aku espicially jika mereka dapat duit beratus-ratus ringgit. Jadi, mulai hari ini, aku kena naik teksi balik ke rumah, mana tahu dapat bertemu bob lokman ke..hahaha


Itulah beberapa rancangan aku mesti tonton setiap minggu. Ada gak yang aku ter"miss" ..terpaksalah aku bukak You Tube untuk menonton kembali. Kalau hujung minggu, aku suka tonton Filem-filem antarabangsa di Astro Kirana. Memang best gak filem-filem dia ni macam yang terbaru aku tonton ialah Yacoubian Building (Filem dari Mesir) yang mana filem ini aku sarankan untuk anda tonton.

Oklah..kita jumpa lagi. Buat semua pendebat UMP yang akan bertarung di UiTM Dungun, Selamat berjuang...bawalah sesuatu yang manis dari sana...

Last question: Apakah rancangan tv yang anda suka setiap minggu? Sharelah dengan memberi komen..hehehe..!

Bye..!

Comments

Anonymous said…
semua rancangan yg ko tgk aku x tgk, hahaha.. owh, kecuali AF.. maklumla, fenomena la katakan, kekeke..

aku ske tgk sinetron, boleh? hahaha..
Lily Cartina said…
kalo balik awal
bukak starworld tgk cartoon family guy
eehhehehe

than kalo bukan utube
abg raja check out band name avenged sevenfold
the rocks!!

lol

p/s:lily is kinda insane now.
Raja Azrul said…
zamrie:-
AF tue dah macam fenomena..layan jer walaupun tak best sgt, aku suka gak tgk sinetron tapi tak larat tgk sbb panjang sgt..huhuhu


lily:-
-Wah..peminat starworld jugak ke? samalah kita..huhuhu!!

Rocks Lily..yeah!!!

Popular posts from this blog

PTPTN Blacklist..??

Jalan - jalan : New York & Washington DC ( Memohon Visa USA) - part 1

Si Merah...