Segalanya ada di sini..

Bertemu lagi..

Pada 18 Mei dulu, sepupu aku (Kak Long) telah ajak aku bersama adiknya, Afiq berjalan-jalan ke One Utama, shopping mall yang terhebat di Lembah Kelang. Aku nie agak excitedlah sebab aku memang tak pernah ke OU, dan ramai jugak teman2, yang cakap OU nie best dan mantap!!

Jadi, kami bertiga bertolak ke Terminal Putra, untuk mengambil Kak Jijah, kawan Kak Long dan seterusnya menaiki kereta MyVii hitamnya terus ke OU, melalui MRR2 dan LDP. Kami bertolak dah masuk tengahari, dalam sekitar jam 1pm, dan pastinya akan berlaku kesesekan dek kerana OU nie famous dan ramai warga kota suka lepak kat sana.

(Bangunan OU dari arah Old Wing)

Aku tak tahu sangat jalan ke OU nie, just hentam jer melalui LDP, lalu Plaza Tol dan akhirnya nampaklah OU nie, bersebelahan Ikea dan Sri Pentas. Memang besar shopping mall nie, macam Mid Valley. Kami pun menuju ke tempat parking dimana terletak di Old Wing, bahagian berhampiran Jusco. Aras 1 dan 2 dia memang sesak, jadi kami letakkan kereta di aras 3 dimana aras tersebut sangatlah lapang dan banyak ruang kosong.

Makan-makan:-

Pertama kali jejakkan ke OU nie memang superb, kalau nak cerita bab makan, sebutlah apa yang kita inginkan...pasti ada. Dari makanan segera, barat, timur dan Malaysia...di OU semuanya ada. Perut aku takdelah lapar sangat, tapi dek kerana Kak Jijah nak belanja makan kami tengahari, jadi Kak Jijah memilih Dave Deli sebagai tempat makan kami.


(Chicken Pie/Cappucino iced blended - Dave Deli)

Dave Deli ini menyediakan makanan barat..dan inilah first time aku makan disini. Banyak gak pilihan, aku hanya memesan Cappucino Iced Blended dan Chicken Pie. Rasanya, not bad! Aku bukanlah peminat sangat makanan barat, just makan jer...so far ok!

Apa yang pasti..di Dave Deli makanan dia halal, dan harganya berpatutan... (ala2 Secret Resipi ler).


Jalan-jalan:-

Kak Long bukanlah nak shopping sangat...jadi kami berjalan2 di semua kawasan. OU nie besar, banyak pulak kedai2 di sini. Manusia..masyallah..ramai tak terhingga! Tapi bagi mereka yang suka shopping..OU adalah tempatnya! Banyak pilihan dari segi pakaian, produk kesihatan, cenderamata dan barangan komputer. Harga pula, tengok pada jenama...tapi kat sini boleh dikatakan harga nya sangat reasonable..


(pemandangan di New Wing)

Bukanler macam kat KLCC yang mana banyak kedai 1st class, tapi disini semua kedai banyak menawarkan diskaun dan tawaran harga menarik!!


Tengok wayang:-

Oleh kerana memang bukan niat nak shopping, jadinya Kak Long mengajak kami bertiga untuk menonton wayang. Filem Narnia: The Prince Caspian. Aku malas nak ulas filem ini, tetapi aku boleh katakan filem ini memang best!! Terutama babak masa perang..aku bukanlah fanatik Narnia tapi aku suka jalan cerita ini.

Kami menonton di TGV dan paling tak sangka harga tiketnya hanya RM9.00..kalau di KLCC sure harganya berbelas-belas ringgit! Memang murah dan berbaloi!

****

Setelah penat berjalan dan menonton wayang, jadinya kami pulang pada jam 8.30pm. Lama gaklah bertapa dalam OU nie...walaupun tak beli apa2 barang, OU merupakan Mall yang memang happening. Dan apa yang pasti selepas ini OU akan menjadi destinasi aku, Kak Long dan Kak Jijah kalau nak shopping dan menonton wayang!! Segalanya ada disini..hahahah!!

Comments

FendyHekka said…
Wah pi OU tak ajak aku. kak jijah n kak long... kak Jaja xikut skali ker? OOppss....
Anonymous said…
cist, berjalan sakan ko ek.. xpe2, mgg depan giliran aku lak, hohoho..
Raja Azrul said…
fendy:-
-Kak Jaja mana pulak nie? Propa ar..!

Zamrie:-
-insyallah, next week..!! Huhuhu!!
Wanpetunjuk said…
Salam...OU mmg best Raja....dah lama aku tak pi sana...hehehe...ko dah abis praktikal kan...plan nak kerja mana???, kat Istana Budaya gak ke??, apa2 pun aku doakan yang terbaik utk ko....jg diri baik2...ada rezeki kita jumpe lah...
Raja Azrul said…
dayat:-

Thanks..lepas nie aku stil tak tahu nak apply keja apa..semuanya masih dalam proses. Just doakan aku berjaya dan dimurahkan rezeki!! Tq!!

Popular posts from this blog

PTPTN Blacklist..??

Jalan - jalan : New York & Washington DC ( Memohon Visa USA) - part 1

Si Merah...