Travel

Travel

Mengira detik

Monday, August 04, 2008

Dengar Khabar...

Dengar khabar….

Adi, wartawan bebas telah e-mail pada aku beberapa berita yang dia dengar. Sejauh mana kesahihannya, aku pun tak pasti. Apa-apapun mari kita baca apa cerita menarik yang telah diberitahu….

Madam Mala nak kahwin??

Sentap…betul ke madam Mala nak kahwin? Ini memang berita sentap. Dengar khabar, madam mala sedang menunggu pinangan dari seorang kerabat diraja dari seberang laut. Tak tahulah kebenarannya. Jika benar, dimaklumkan bahawa perkahwinan mereka akan diadakan di Bukit Fraser, dan mereka akan terus tinggal di sana. Huh, tak sangka yer..hebat juga penangan madam mala ini ya!!

Rajaazrul: Inilah jodoh namanya..

Azwan dapat anugerah??

Jangan terkejut, pendebat hebat UMP, Azwan Ismail telah dapat anugerah Pegawai Pemasaran Terbaik IPTS pada Julai 2008. Ini disebabkan prestasi Azwan menaikkan nama kolej tersebut sebagai kolej popular 2008.Dalam satu majalah Business, pertambahan pelajar di Kolej Taylor meningkat sebanyak 35 % berbanding MMU dan UNITEN hanya sekadar 15 % sahaja. Aku memang bangga atas anugerah yang dia dapaty. Al maklumlah, bukan senang kerja pegawai pemasaran ini. Lebih-lebih lagi dia adalah graduan dalam bidang kejuruteraan. Menurut Azwan, dia bangga atas pencapaian ini dan berhasrat untuk membuka kolejnya sendiri suatu hari nanti.

Rajaazrul: Baru sekarang aku kenal apa dia Kolej Taylor..

Daoz dan Yusri bergaduh??


Siapa tak kenal Yusri dan Daoz? Penari hebat UMP dari kumpulan Tarian Pawana. Dengar khabar mereka berdua bergaduh kerana berebutkan bantal busuk peninggalan Fendy. Pelik juga, apa yang menarik sangat bantal Fendy tu, aku sendiri pun tak pasti. Hehehe…aku pun tak tahu sejauh mana kebenarannya. Nasihat aku, takyah lah gaduh-gaduh disebabkan perkara remeh. Lebih elok buat benda lain yang lebih berfaedah. Fokus pada menari kan lebih baik!

Rajaazrul: Jangan bergaduh berebutkan teman wanita sudahlah..

Fendy sudah berpunya?

Aku tak sangka, Fendy atau nama glamornya Tenka ini telah berpunya. Dengar cerita dia asyik bersms dengan gadis idamannya. Aku masih lagi tak tahu cerita sebenar kerana Adi masih lagi menyiasat.Ada juga sumber mengatakan teman wanitanya kali ini lebih cantik dari bekasnya dahulu. Dan dengar khabar, dia bukanlah orang Malaysia. Wah..menarik tu! Aku ada gak sms pada Fendy mengesahkan kebenarannya tetapi dia menafikan sekeras-kerasnya. Buat Fendy, kalau dah berpunya, mengaku jer lah…

Rajaazrul: Aku masih belum berpunya..ooopss…

Jumain rakam album?

Siapa tak kenal Jumain? Pendebat, pelakon, penyanyi dan penari terkenal Kelab Kebudayaan Kesenian UMP dengar khabar bakal merakamkan album sulungnya. Desas desus ini timbul semenjak dia masuk pertandingan bintang Asli IPTA di USIM, Januari lalu. Menurut Adi, tajuk albumnya masih dalam pertimbangan tetapi Jumain yakin albumnya akan diterbitkan oleh komposer terkenal tanah air seperti Pak Ngah, Adnan Abu Hassan dan Cat Farish. Satu lagu tribute juga akan dirakamkan iatu Sekadar di pinggiran yang ditujukan buat Abang Azwan…tersirat nampak? Apa-apapun kalau dah keluar album, beli yang ori tahu!!

Rajaazrul: Mana tahu boleh tercalon dalam AIM tahun depan..

Mel dan Nida berebut Zamrie?

Terkejut bukan? Jangan risau, ini hanya gimik filem mereka yang bertajuk “ REBUT” arahan Yasmin Ahmad. Dalam filem ini, Zamie, Nida dan Mel memegang watak utama. Filem ini dijangka akan ditayangkan pada Februari tahun lepas. Wah, nampak gayanya filem ini bakal hits kerana menggabungkan pelakon teater hebat SENANDIKA. Aku pun tak pasti tapi dengar khabar, Sharifah Amani dan Hans Isaac turut membintangi filem tersebut. Apa-apapun kita tunggu saja berita itu nanti..

Rajaazrul: Teringin nak buat filem tapi takda modal.


Tito bertemu dengan Rizalman?

Pereka fesyen terkenal, Rizalman telah datang ke Kuantan baru-baru ini, dan kesempatan ini telah diambil oleh Tito untuk bertemu pereka fesyen itu. Menurut Tito, dia sangat teruja dan menjerit nama Rizalman sebelum disedari oleh pereka itu. Huh, hebat jugak penangan Rizalman itu ya. Dengar khabar Rizalman telah bersetuju untuk membuka butik bersama dengan Tito di Arab Street, Bukit Bintang Kuala Lumpur. Tito ditemui berkata dia sangat bangga dan akan menerapkan rekaan berunsur Sarawak di dalam fesyennya nanti. Pada masa kini, Tito sibuk menjahit beberapa baju raya di kediamannya di Bandar Gambang Perdana. Hebat betul tito ini, tak sabar rasanya nak berkunjung ke butik dia nanti...

Rajaazrul: Jangan lupa Batik Malaysia..indah dan mempesona!!

Hafizul di TV??

Hafizul, bekas presiden Kelab Orator ini dikatakan telah menerbitkan rancangan tersendiri bertajuk “Aku dan Debat”! Wah, hebat jugak tajuk diberi! Macam ada gimiknya, rancangan ini akan disiarkan di TVIQ, Astro yang turut diacarakan oleh beliau sendiri. Wah, hebat nampak junior aku ini. Sudah ada program sendiri. Rancangan ini akan berkisarkan kisah hidup pendebat IPT dan gosip hangat sesama mereka! Mesti menarik bukan, hai..nampak gayanya semakin popular Hafizul Mat Rahim nanti!!

Rajaazrul: Debat...TIDAK!!!!


Hehehe...sekadar dengar cerita ....

9 comments:

azwan bamadhaj said...

Motif...

ni confirm tengah ada tekanan perasaan....

nsamsudin said...

triple boink...huhuhu

FendyHekka said...

Duh... ape kes? Nk kene sue ke? Jfn wat tomahan ye. Kalo pn bosan jgn la smpi cmni. Jd mcm aku ulang je perkataan bosan tu smpi ko x bosan. Motif?

nyda said...

haha..
i pun nk tanye gak
motif???
n'way..best entri ni..
ilang sket tekanan i baca~

nyda said...

lupa plak..
kalau dah de modal buat filem
jgn lupe panggil i berlakon
hik3~

jumapx said...

wah3...
hebat betul wartawan adi nie 'cari cerita' kan...

meletop and vazz....ha3

nie ada masalah tekanan perasaan ke? he3

Pjoyz xXx said...

Boink.... tengah bosan yg amat lah ni.. hahahaha

iramahati said...

pndai wat gimik tol... neway, klu betul2 menjadi pun best jgk...

Raja Azrul said...

azwan:-

-motifnya untuk kau!!

madam:-
-buat2 boink, mengaku jer madam...

fendy:-
- aku bosan? Takde makna...

nyda:-
-Tq sebab memuji...

jumain:-
-bukan tekanan ler, tapi memang dah hakikat kan...huhuhu

pjoyz:-
-bukan bosan, tapi takde kerja..hahaha (a.k.a tak kerja pun)

melody:-
-akan jadi kot, kalau ada rezeki (psl filem yer..)