Travel

Travel

Mengira detik

Friday, August 15, 2008

Terjerat

Assalamualaikum..

Pertama sekali, aku nak minta maaf atas komen pasal MIS lepas. Tujuan aku menulis komen adalah untuk tatapan Melody, Zamrie, Bakiss, Hafiz, Nida dan Fatimah yang tidak hadir pada malam tersebut. Bukanlah aku bertujuan mengaibkan mana-mana pihak, sebaliknya memberikan komen jujur pada pandangan aku.


Ya, aku akui semasa aku memimpin kelab, tidak banyak perkara yag aku telah lakukan. Mungkin aku tak dapat membawa kelab ke Sarawak, berjalan ke Gua tempurung mahupun ke Citrawarna Malaysia. Aku hanya mampu membawa kelab ke UKM, dan UM (Festival Teater) sahaja. Tapi sokongan aku pada kelab tetap membukit. Aku tetap sanggup menjadi penaja sekiranya aku berduit dan membantu kelab dari sudut apa sekalipun.

Dalam kisah kali ini, aku nak maklumkan pasal kehadiran aku ke MIS. Sebenarnya, aku memang malas nak pergi UMP.

Tetapi, pada petang Khamis (7/8/08) aku menerima SMS dari Azril, merayu untuk aku hadir. Jadi, aku pun sms kepada Azwan dan berbincang sama ada mahu datang atau tidak.
Akhirnya, kami bertiga (termasuk Dekwan) membuat keputusan untuk datang ke UMP. Tujuan pertama, jumpa budak-budak debat.

Kami tiba jam 10 pagi. Dan kami dipelawa menjadi hakim bagi pertandingan pidato dan forum.
Sampai di UMP, orang pertama aku call adalah Azril. Aku ingin sangat melihat persiapan MIS. Tapi, aku tak mahu kacau daun. Bagi aku, biarkan mereka merancang dan melaksanakan apa yang telah dilakukan. Setelah selesai pertandingan pidato, aku, Azwan dan dekwan merancang untuk ke kuantan.

Jadi, kami mengajak adik-adik Debat dan Madam Mala sekali. Terus terang aku katakan, jika ada senandika pa
da masa itu dan mereka free, sudah pasti aku akan mengajak mereka sekali.
Kami ke kuantan jam 5pm, bermain boling sebanyak 2 round. Jam 7.30pm, kami makan di Kenny Rogers, megamall. Jam 8.30pm, aku menelefon Azril, bertanyakan persiapan MIS. Azril menjawab dan beria-ria menyuruh aku datang awal. Jadi, kami makan sepantas mungkin dan terus ke KMPH. Selesai MIS, aku hanya sempat bertemu beberapa orang sahaja seperti Pidut, Yunika, Azril dan Akma.

***

Bercakap pasal debat pulak, Insyallah pada 21 Ogos ini bermula Debat Kemerdekaan. Aku harap pasukan yang akan pergi membuat latihan yang giat, persediaan rapi dan paling penting study usul dengan baik-baik.

Semasa pertandingan pidato, aku ada jugak berbual dengan adik-adik debat. Huhuhu...seronok gak, sebab lama dah tak jumpa. Aku yakin adik-adik debat mampu buat yang terbaik untuk beberapa kejohanan debat pada masa akan datang.

***
Doa aku sekarang ini ialah mempermudahkan jalan aku! Insyallah, jika diizinkan...apa yang aku impikan selama ini menjadi kenyataan..

Untuk Melody, Azwan, Zamrie, Nida..ada perkara yang aku ingin bincangkan dengan kalian. (pasal satu projek khas).Tapi kena cari masa yang sesuai. Apa2pun please check ur e-mail frequently...huhuhu!


Dan sebagaimana aku katakan sejauh mana pun aku melangkah hatta ke bulan sekalipun..KKK, SENANDIKA dan DEBAT tidak akan aku lupa! Ini janji aku buat kelab tersayang!!


***

Thanks pada Tito, Daoz dan Yusri..tumpang rumah semasa di UMP. Tunggu ler aku datang time konvo pulak...

(nak komen salah..tak komen salah..memang terjerat..)

Perbualan aku ngan adi selepas pulang dari UMP.

Adi: Sabar Raja, nanti depa akan rasa gak apa yang kau rasa...

rajaazrul: ermm...boink kejap! (keliru)

5 comments:

iramahati said...

aku faham perasaan ko raja... tp takpe la..kita amik iktibar.. and aku rasa smua pihak pun sudah cukup matang utk melihat sesuatu perkara tu dr aspek yg lebih positif dan realistik dpd melihat sesuatu hanya dr sudut emosi je..anyway...aku tunggu projek ko tu...papehal aku tunggu emel ko...hehe..macam tau je... ;)

nyda said...

btol ckp kak mel tu
tak pe
kite semua syg KKK
hehe
suspen btol
projek aper yer???
hmmm~
(think)
(^_^)

puteri cahaya said...

moga segalanya dipermudahkn...
cool.. bt jer aper yg rs nak bt...
klu kita x leh nak senangkn ati kita, sapa lg yg nak bt kita senang...

salam..
(",)

Pegawai Khalwat said...

Bang,

aku dulu pun macam hang. Kerap jugak balik ke kelab lama aku masa kat IPT. Tapi makin lama bila bertukar orang, maka makin aku dilupakan. Aku saja yang dok ingat, tapi orang tak ingat.

Agaknya aku perlu terhegeh-hegeh memperkenalkan diri dengan kata, "eh sayalah co-founder kelab ni".

Raja Azrul said...

mel:-
-projek??! Tunggu ok!

nida:-
- Sayang..sayang..hehehe

puteri:-
-betul..betul..stuju

pegawai:-
-hehehe..nampaknya aku dah rasa apa yang ko rasa...