Travel

Travel

Mengira detik

Tuesday, January 27, 2009

Cuti Tahun Baru


Assalamualaikum dan salam semuanya…

Selamat Tahun Baru Cina..Gong Xi Fatt Chai..buat semua. Masih berada dalam mood cuti, rasanya ada antara kita yang merancang macam-macam dalam cuti ini. Bagi aku, cuti selama seminggu sudah bermacam perancangan aku telah aturkan.

Pertama
, pada awal cuti lepas, 24 Jan 2009 aku telah ke Ipoh bersama Mama, Abang De, dan juga adik bongsu aku. Memandu dan meredah kesesakan lalulintas di Lebuhraya Utara Selatan. Kesesakan bermula dari Behrang sampailah ke Tapah. Dan kesesakan paling kritikal, di Tol Ipoh Selatan sampailah ke Gopeng. Jauh giler… Memang hangin jugak, bayangkan perjalanan ke Ipoh memakan masa hampir 5 jam dari rumah aku. Memang sakit hati betul. Nasib baik kami semua ikut jalan lama. Jadi, taklah sesak sangat (walaupun ada kesesakan di beberapa Bandar).

Aku tiba di Ipoh dalam jam 6pm dan pulang semula ke rumah sekitar jam 8pm. Alhamdulillah, perjalanan pulang agak lancar..walaupun laluan agak berkabus di Genting Highlands.


Kedua, ke Kuala Lumpur. Sebenarnya, memang sudah ada perancangan aku untuk ke bandaraya sejak awal Januari lepas. Pada hari pertama tahun baru, mama pergi ke KL, ke rumah Pak Lang di Kampung Pandan. Ini kerana Tok dan Pak Su datang untuk bershopping barang-barang perkahwinan di Nilai. Malas aku nak pergi, penat!! Hehehe…

Ketiga, kerja masa cuti. Jangan sangka pelajar saja ada kerja sekolah, cikgu pun ada. Hehehe…jangan merungut!! Inikan kerja aku, jadi terpaksa lah aku selesaikan sebelum masanya. Hari Khamis ini aku kena pergi ke sekolah, menyiapkan dokumentasi sekolah bersama dengan beberapa orang guru lagi. Dan tak lupa ayahanda pengetua juga turut hadir ke sekolah. Memantau! Jadi aku kenalah datang…( kerja beb!! Ingat tu!!)

Keempat, debat astar. Mashitah dan Kairi ada memaklumkan pada aku bahawa debat astar akan bermula pada 28 hb Jan 2009 sampai 1 hb Feb 2009 di Universiti Malaya. Memang aku amat berhajat nak pergi, tapi aku ada kerja kena selesaikan. Kalau pergi pun dalam hari jumaat, tapi petang sedikit. Tapi, untuk debat kali ini aku tak boleh menjadi hakim. Tak mengapa, masih ramai lagi juri/hakim yang lebih layak di luar sana…huhuhu.

Kelima, jumpa kawan lama. JUMPA KAWAN?? Hehehe…taklah. Sebenarnya, aku nak jumpa kawan baik aku semasa kat UMP iatu Melody. Bekas vice aku semasa aku menjadi pres kebudayaan. Tak sabar nak jumpa dia. Macam tuan puteri turun dari gunung pulak (perasan pulak si Mel ni!!). Azril bakal menguruskan semua…dengar khabar, dia ajak juga budak-budak junior SENANDIKA untuk datang! Segala aktiviti Azril akan uruskan. Aku just jadi penasihat jer…hehehe. Dan salah satu aktivti ialah menonton teater di DBP..!! Huhuhu…

Keenam:-Erm….berehat,berehat, berehat!! Masa cuti adalah masa berehat! Masa cuti kena fikirkan strategi nak mengajar..masa cuti juga nak kena simpan suara. Nanti masa mengajar kena menjerit. Al-maklumlah, budak SMK Karak ni lain sikit. Kalau ada masa, aku ingat nak jumpa Siva, kawan baik aku masa di sekolah rendah.

Oklah..itu sahaja yang sempat aku nak coretkan dalam minggu ni. Insyallah, ada masa aku akan update kan lagi. Bye-bye!!

11 comments:

Melody said...

Umpama tuan puteri turun daru gunung? Hehe..Bolehlah tu.. Tak saar nak jumpa!! ;)

patungcendana said...

sg lembing yang obses dgn i...hehehe...ala...time i gi kl, u pulak takde nanti...

mocQachinno said...

hi there abg raja!
it was fun to finally meet you guys that day. thanx a lot for joining. hoping we can do that again some other time..

=)

Melody said...

Cuti yang seronok!

WanHidayat said...

Salam....your became so colorful nowadays...

Wish u all the best whatever you do...

Lama sungguh tak jumpe ngn ko..harap ko baik2 sahaja di sana....

- j o h a r i - said...

selamat bercuti..
ada masa kite akan berjumpa
reunion ben k

Z i E L A said...

raja..give me ur address..wanna send my wedding invitation card..

patungcendana said...

u ni nak challenge dengan azwan ya...siapa yang paling jarang update blog...hehehe

FendyHekka said...

oi aduhai bila aku kt kl ko bz plak. hari sukan segala... propa tol.

Raja Azrul said...

mel:-
-tuan puteri..hehehe

madam:-
-pulak dah...

mocqachinno:-
-no hal...

dayat:-
-aku sihat je...alhamdulillah, lama gak tak ketemu ngan ko

mel:-
-memang seronok lah!!

Raja Azrul said...

johari:-
-ada reunion..sure kena inform!!

ziela:-
-nanti aku akan bagi

madam:-
-i bz so takda masa nk bloging

fendy:-
-alah..nnt aku dapat gaji, aku datang le kl.