Travel

Travel

Mengira detik

Monday, April 27, 2009

erm.....

Adam dan Haqim memandang aku ketika aku sibuk melayari blog kesayangan aku ini.

Adam: Cikgu, ini blog cikgu ke?
Aku: Yup..inilah blog cikgu, cantik tak?
Haqim: Memang cantik, nampak lain lah muka cikgu....

Aku: Memanglah lain..ini gambar cikgu pada tahun 2006 lepas...
Adam: Oh..waktu tu saya baru darjah 5...cikgu buat apa masa tu...
Aku: Cikgu tengah belajar...hehehehe....

Aku terus mengklik salah satu blog rakan aku...


Adam: Pelik lah nama blog dia..patung??
Haqim: Yalah cikgu..napa nama dia normala samsudin? nak tumpang glamer ke?
Aku: Tak elok cakap macam tu..inilah pensyarah cikgu dulu. Hebat kan?? Pandai
bergaya, cantik pulak tu..

Haqim: Cantik??? (sambil buat muka keliru)

Aku terus tekan butang back, kembali ke bloig aku dan mengklik lagi blog rakan-rakan ku...

Haqim: Yang ini blog menarik..macam matriks!!
Adam: Yalah..blog jer menarik, tapi tuan dia tak menarik..hehehe
Aku: Ini blog kawan cikgu..sekarang dia pensyarah kat politeknik sultan azlan
Sultan Azlan Shah...
Adam: Lah ye ke?? muka tak macam pensyarah pun...(ketawa kecil)

Aku buka lagi salah satu blog kawan-kawan aku...erm....


Haqim: Pelik betul nama blog kawan-kawan cikgu...ada melody lah, remedy ar, alifbata
organik..ntah hapa ntah...
Aku: Biasalah..nama pun blog..tapi melody tu memang nama kawan cikgu...
Adam: Lah ye ke? ingatkan blog rancangan melody..hehehe.

Haqim: Eh, ini macam kenal jer blog ini? Bukan ke cikgu wiwit kat ketari?
Adam: Yelah cikgu, mak saya cakap dia antara cikgu sejarah terbaik dalam daerah
Bentong...
Aku: Lah ye ke?? itulah coursemate cikgu dulu..dia ni gila-gila sket..tapi kalau
awak nak tanya sejarah..tanya lah dia..hehehe

Loceng berbunyi. Aku terus mnenyuruh Adam dan Haqim ke kelas. Aku pula?? Ke kelas 1H yang perangainya..ehem..hanya cikgu SMK Karak sahaja yang tahu...

8 comments:

azwan bamadhaj said...

sah sah adam dan haqim tu dua toyol yang akan mengiringi kau kemana sahaja....

pelik kan.. mesti jugak nama ADAM dan haqim.. kecik nye karak .. nama tu jugak jadi pilihan...

patungcendana said...

Ciss...tumpang glamer?...lahanya anak murid u...boleh jadi pendebat...:-P

Raja Azrul said...

azwan:-
-erm..no komen...

madam:-
-napa? terasa ke?

saidah said...

cikgu terbaik sejarah...?
ye ke....hehehe

leh la minta wiwita tlg revise balik sejarah ;)

wiwita said...

aku sekeh ko gak.. bepusingggg!!! grrrr.....

- j o h a r i - said...

wiwit tu cikgu yg terkenal?
ermm..
x caya langsung..huahuahua

Melody said...

hahhahaha...sengal jugak anak murid kau eh..

p/s: jgn2 adam dan hakim tgh baca komen2 ni semua sekarang ni. :p

Raja Azrul said...

saidah:-
-ko baru tahu ke adot?? hehehe...

wiwit:-
-huhuhu..jangan cikgu wiwit..sengkeh anak murid kau jer...

jo:-
-ko tak tahu jo..siapa kata engineer takleh jadi guru cemerlang!!

mel:-
-diaorang nak baca?? tak kot...hehehe...