Makan-makan : Mar 2010

Banyak tempat makan aku jelajahi bulan 3 ni. Maklumlah dah duduk kat KL, sure aku malas masak kan. Orang bujang katakan...jadi alternatif terbaik ialah pergi menikmati makanan yang ada kat luar sana.

Untuk makluman, kawasan Taman Tun Dr.Ismail (TTDI) ini banyak tempat makan. Tapi kebanyakannya mahal-mahal belaka. Huhuhu...tapi masih boleh dibeli.

Jadi untuk mengubah selera, kalau aku rajin..maka dengan gigih aku akan pergi ke kawasan-kawasan lain untuk menikmati makanan di luar sana...

Menu : AYAM PENYET Lokasi: Kampung Baru

Ayam penyet?? apa tu? Kalau di Indon, ia merupakan makanan yang famous. Aku boleh bagi kesimpulan ia adalah seperti nasi ayam. Ayam goreng dipenyetkan dengan pisau pemotong daging, dihidang dengan nasi putih dan sup, dan dimakan dengan sambal belacan.


Sedap?? Bolehlah kalau perut dah kosong. Lokasi restoran ini dekat Kampung Baru. Aku tak pasti kawasan mana, tapi ia berdekatan dengan petronas kg.baru (yang ada NGV) dan Maybank. Kedai dia memang dimiliki oleh orang Indon dan makanannya memang Indon taste..

Menu : Tomyam Putih Lokasi : Damansara Utama

Baru aku tahu, kawasan damansara utama sebenarnya kaya dengan macam-macam kedai makan. Cuma halal ngan tak halal, itu aku tak pasti. Kalau anda minat makanan siam ( Thai) aku cadangkan anda pergi ke restoran bernama VISUBA di Damansara Utama.

Ia adalah restoran Thai yang menghidangkan juadah thai seperti Tomyam, ikan siakap stim, dan macam-macam lagi. Kedai dia simple je, macam kedai mamak biasa kita lihat.Harga?? Bolehlah dalam RM5-10 untuk seorang.

Kedai ini rasanya memang dimiliki oleh orang Thai Muslim. Rasa aku, mereka asal dari Selatan Thai. Pelayan-pelayan semuanya dari sana.

Rasa Tomyamnya..sedap lah jugak...lain dari Tom Yam yang pernah aku rasa.


Menu : Western Lokasi : UPTOWN Damansara Utama

Pernah ke Uptown lama tak ?? Tak tahu? Mudah saja, ikut saja LDP atau Sprint. Dari arah Tropicana./Puchong, ikut sahaja signboard Damansara Utama. Nampak AmBank atau stesen minyak Caltex, belok kiri..dan disitulah Uptown..


Ada satu warung...menjual makanan barat. Namanya LANUN. Konsep pelayan-pelayannya memang macam lanun. SIAP ada lanun jual dvd cetak rompak lagi. Hehehe...

Gerai dia bergabung dengan gerai lain...macam konsep food court kat Giant atau Tesco. Kalau nak, pergi order sendiri dan bayar. Huhuhu....

Makanannya sedap gak, berasa..dan menarik. Harga pun boleh tahan..
(dlm RM8-20 per person).
***

Ok, wat masa ni, tu je sempat aku update. Sori pic kat Visuba takda...tapi kalau ada pic2 tempat makan yang lain, aku inform...

rajaazrul : selalu akan ada masalah bila nak decide tempat makan

Comments

Anonymous said…
bler nk blanje aku mkn?nak2!!
Raja Azrul said…
daoz:-
-bila aku dapat rezeki melimpah ruah..aku belanja ko makan, takpun ko datang masa aku kawen

azwan:-
-nice..terima kasih, hehehe.
Anonymous said…
hr tu aku xde time ko blanje dorang kt kuantan.
rosmawati said…
hmm rajin gak ce blog nie...suka bab jln2 ngn makn2.

rajin2 ler update sllu...ade ye org bce.

Popular posts from this blog

PTPTN Blacklist..??

Jalan - jalan : New York & Washington DC ( Memohon Visa USA) - part 1

Si Merah...