Corat coret coruttt....





Salam sejahtera semua!

Fuh, dalam kesibukan aku bekerja masih sempat juga aku coretkan beberapa perkara kat blog aku ni. Sedar tak sedar dah masuk bulan Disember dah...bulan yang aku paling suka. Kenapa?? Sebab bulan ini hari jadi aku, harijadi kawan-kawan aku..dan juga bulan ini juga banyak perkara best akan berlaku.

Begitu cepat putaran masa berlalu. Aku pun dah nak masuk umur 26 tahun. Rasa baru je aku bekerja kat Triways ini, sedar tak sedar dah masuk10 bulan dah. Pasal Triways?? Buat masa ni malas aku nak cerita pasal kerja aku...

Cuti sekolah?? Yeargh..rupanya dah masuk gak musim cuti sekolah. Musim orang berkahwin, musim orang melancong dan juga musim orang bersunat..hehe. Biasalah cuti sekolah ini banyak gak aktiviti yang aku luangkan walaupun aku bukannya bercuti...berikut antara perkara yang best nak aku share ngan korang:-

1. Tengok wayang:-
memang aku dah jadik kaki wayang, walaupun aku ni bukanlah addict macam Fendy. Tapi boleh ar gak layan movie sampai 2 kali seminggu. Last week aku dah tengok filem Harry Potter & juga filem Megamind. Antara dua filem ini aku suka sangat Megamind. Aku boleh tengok lagi kalau ada orang ajak ( orang belanja lagi aku akan tengok).

Kalau Harry potter ini, hmm..ntahlah kali ini cerita dia agak serius. So, macam malas nak komen beria-ria. Cuma bagi sapa yang tak pernah ikut filem ini, baik tengok dulu episod2 awal. Nanti anda akan masuk dengan blur. Kalau Megamind...pergh kelakar siut! So, kalau nak relax..baik pi tgk filem nie....
2. Karaoke:-
Giler? Sedap ke? Hehe...alah tu tak penting. Yang penting aku dapat nyanyi lagu aku suka! Serius aku memang kaki karaoke. Setiap bulan ini antara aktiviti wajib aku. Geng karok aku sapa lagi kalau tak Azwan dan Fendy. Sekarang ni bertambah dengan Tito dan Dekwan.

3. Kak Long bertunang:-
pada 20 hb Nov lepas...akhirnya Kak Long Suraya ( sepupu aku paling rapat) telah bertunang. Majlis memang ringkas, dan alhamdulillah semua berjalan lancar. Kalau takde aral melintang 9hb Sept 2011 mereka akan bernikah. Akhirnya kawin gak Kak Long aku tu. Aku?? Hurm...malas nak jawab...

4. Juara lagu:-
Entah kenapa semalam aku tertengok Juara Lagu separuh akhir. Bosan gak..sebab finalist sumanya dah diramal. Muka yang wajib masuk ialah Yuna, Faizal Tahir dan Stacy. Muka-muka baru lak macam Hujan, Adira, Shahir...

Bukan apa..lagu yang aku rasa lebih layak masuk tapi tak masuk. Aku rasa lagu adibah nor, fiq, shabhi shadi lebih layak. Mungkin sebab lagu mereka tak lah faymous cam lagu FT atau Stacy, jadi mereka taklah layak...

So, apa2pun majulah industri muzik tanah air.

5. Next trip....

Erm...better quiet first.......


6. Next plan
Azril kawin..memang aku akan pergi (insyallah)...5 Dec
Ipoh & Sungkai --> 10 / 12 Dec
Bagan Lalang -->31 Dec

Oklah, aku pun dah malas nak menulis. Cuma sekarang aku hanya boleh fokus pada kerjaya aku. Kerana cita-cita aku ini memang tinggi. Jadi, apa-apapun, I just want to be the best!

Adios....

Comments

Popular posts from this blog

PTPTN Blacklist..??

Jalan - jalan : New York & Washington DC ( Memohon Visa USA) - part 1

Si Merah...