Disember bermula lagi


Salam sejahtera

Wow...kita sudah sampai ke bulan Disember. Ini adalah bulan kegemaran aku. Kenapa? Sudah pasti kerana adanya hari jadi aku pada 28 hb nanti. Tapi itu bukanlah segalanya. Bulan Disember adalah bulan terakhir setiap tahun. Maka, ada banyaklah aktiviti yang perlu aku lakukan sebelum tahun baru menjengah.

Bulan ini juga dikaitkan dengan musim hujan. Tidak dinafikan, banyak kawasan banjir pada tahun ini. Termasuklah kajang, bandar terkenal dengan sataynya. Tapi, memang kita tak dapat lari dari hakikat bahawa cuaca sekarang memang tak menentu. Di Kuala Lumpur sahaja, boleh dikatakan setiap petang adalah hujan. Dan, hujan pula memang gila lebat....Jadi, kenalah ikut peribahasa melayu, sediakan payung sebelum hujan.

Paling menarik, Disember adalah cuti sekolah. Sudah tentu banyak kenduri kendara yang ada pada bulan ini. Aku turut menerima beberapa undangan, tapi tak tahulah berkesempatan ke tidak. Ini kerana kebanyakan undangan agak jauh, ada yang di Kelantan dan Johor. Cuti ini pula, aku terpaksa pulang ke kampung. Ada beberapa perkara yang perlu diuruskan, disamping nak abiskan saki baki cuti aku yang masih ada.

Ini antara perkara menarik pada bulan Disember...dan dikesempatan ini, aku ucapkan selamat bercuti buat semua! Dan mengenai pengalaman aku berjalan-jalan, aku akan kemaskini nanti. Insyaallah.....

Azrul

Comments

Melody M. said…
Salam Disember ;)
Semoga berjumpa lagi tahun depan :)

Popular posts from this blog

PTPTN Blacklist..??

Jalan - jalan : New York & Washington DC ( Memohon Visa USA) - part 1

Si Merah...