Travel

Travel

Mengira detik

Tuesday, September 10, 2013

Impian atau sekadar angan-angan

Hello semua,

Kembali dalam penulisan terkini, September 2013.

Kita sering terfikir adakah kita adalah seorang suka berangan atau seorang yang kuat menanam impian. Sama seperti kisah puteri impian (filem lakonan Amy Mastura) masa tahun 1998 lepas, siapa sangka kisah gadis kilang berjaya menjadi seorang puteri raja.

Secara jujur, kita semua punya impian. Tapi berapa ramai antara kita berjaya dalam mereliasasiskan impian masing-masing. Ada yang tersungkur di tengah jalan, ada pula terkubur begitu sahaja. Tak kurang juga ada yang berangan, akhirnya digelar sebagai "hangat-hangat tahi ayam".

Terlalu banyak impian yang ingin dikejar dalam dunia. Malah jika ditulis, sudah boleh dibuat novel atau buku cerita, hehe. Tapi inilah terjadi. Impian aku sendiri masih lagi kabur. Dengan masalah ekonomi tak menentu, gaji yang belum stabil, masakan mungkin impian aku boleh digapai.

Tapi kalau kita betul - betul nak, mesti ada cara kan? I believe nothing impossible in this world except two things! Insyaallah...jika betul apa dihajati 2015 ini akan tercapai salah impian yang besar dalam hidup aku. Aminnn.....:)

p/s : jika nak jodoh jangan mengeluh..berusaha untuk mencari, bukan dengan mengeluh. Mengeluh bukan penyelesaian..! Paling penting baiki dahulu diri sendiri, mungkin ada yang tak kena dengan diri kita ini menyebabkan jodoh kita lambat (pesanan ini untuk diri sendiri, rakan-rakan & semua laa..hehe).

sumber video : Youtube

No comments: