Travel

Travel

Mengira detik

Thursday, November 19, 2009

Good bye for a while (erm..maybe)

Assalamualaikum...

Nampak gayanya, hari ini merupakan hari terakhir aku bersekolah ( i mean menjadi guru) untuk tahun ini...Seperti biasa, sebelum sekolah ditutup, ada banyak perkara yang perlu diberi perhatian umum...

Pertama ialah..mengemas bilik. Alhamdulillah, bilik sudah dikemas. Terima kasih kepada 4 orang anak murid aku-Haqim, Amirul, Alif dan Hafiz kerana membantu. Selesai sudah kerja mengemas ni..dan bilik aku berada dalam keadaan bersih...

Kedua..menyelesaikan urusan semakan tugas. Dah lengkap, cuma tinggal dua lagi tandantangan...Dan yang pasti, last sekali tandatangan GPK dan Pengetua. Huhuhu..

Ketiga..memulangkan buku stok, hari ini juga perlu aku pulangkan buku stok bengkel kerja kayu kepada guru kemahiran hidup..bagi memastikan semua urusan berjalan dengan lancar.

Memang lega kalau kerja dah siap! Jadi, masa bercuti boleh lah aku berehat sepuas-puasnya. Oh yer, oleh kerana kerja aku ni kontrak (isk..isk) maka aku tak tahu lagi masa depan aku bagaimana. Sama ada disambung atau tidak itu bergantung kepada keperluan. Jujur, aku tak pernah terfikir yang aku menjadi seorang guru. Mungkin ini sudah rezeki aku, maka aku takkan menolak. Lagipula, aku minat dalam bidang ini walaupun penuh dengan pelbagai cabaran.

Tapi kita tak tahu lagi masa depan. Aku pun tak pasti sama ada aku akan mengajar di sekolah ini atau ditempatkan dimana-mana sekolah yang lain, ataupun aku dapat kerja lain. Itu aku tak tahu. Tapi jikalau boleh, memang aku nak sambung sahaja kontrak dan menimba lebih banyak pengalaman sebagai tenaga pengajar di sini.

Jadi dikesempatan ini, aku mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua guru (terutama pentadbir) yang telah banyak memberi sokongan dan bantuan kepada aku semasa aku menjadi guru disini. Banyak pengalaman aku timba disini, dari pengalaman pengurusan kelas, mengajar dan macam-macam lagi. Terima kasih banyak-banyak..dan kalau ada rezeki, kita berjumpa lagi tahun hadapan...


Good bye...!!

(btw:- esok aku akan ke UMP pulak...latihan intensif debat!!!!)

No comments: