Travel

Travel

Mengira detik

Thursday, August 06, 2009

virus A H1N1

Assalamualaikum...

semalam aku masuk ke kelas 2H seperti biasa, mengajar subjek moral. Aku menulis nota dihadapan kelas dan menyuruh pelajar aku menyalin nota sebelum aku memberikan penerangan....dan tatkala itu aku terdengar suara sumbang dari seorang pelajar india

pelajar: Cikgu!!! Hari ini saya tak mau salin...!!!
Aku: Apa pasal awak tak mau salin?? Kawan awak semua salin..
pelajar: Hari ini saya tak sihat..kena H1N1..
aku: Oh ye ke?? awak nak tahu semalam sudah ada 9 orang mati sebab H1N1
Pelajar: (terkejut) betul ke cikgu?? berapa umur??
Aku: Semua ada, tingkatan 1, 2 event budak kecik pun kena...
pelajar: ye ke?? adoi..cikgu saya demam biasa saja..bukan h1n1


Hehehe..tulah, penyakit ni takleh wat main-main..dah makin menular sekarang ni. Tapi aku pelik, napa sekolah tak diwajibkan menjalani pemeriksaan kesihatan. Bahaya tahu!! Sekolah aku dah ramai yang demam..huhuhu...

Apa-apapun...kerajaan Malaysia kena melakukan sesuatu bagi mengelakkan wabak menular. Kuarantin pun masih belum berkesan..hurm...

3 comments:

Melody said...

semoga kita dijauhkan daripada benda2 mcm ni.

FendyHekka said...

tol2 tu... hasil dari lawatan shidi gak beri aku demam....

Raja Azrul said...

mel:-
-betul tu..janganlah kena...

fendy:-
-naseb baek demam ..