Travel

Travel

Mengira detik

Tuesday, May 06, 2008

Kenangan masa lalu

Assalamualaikum...

Tengok AF konsert ke-7 tak? Bagaimana?Disitulah tempat aku menjalani pratikal..hehehe. Oklah, aku taknak criter dan komen mengenai AF, sebab rasanya dah banyak komen mengenai AF nie. Baiklah, dah lama gak aku tak menyentuh blog nie..bukan malas, cuma sibuk sikit dengan beberapa perkara.


Ok, pada hari Sabtu lepas (3 Mei) aku pulang ke rumah aku di Karak, Pahang. Kebetulan pula, tangan aku nie rajin pula membelek beberapa album gambar lama dan baru. Hehehe..semuanya buat aku tersenyum sendirian. Jadi, untuk kali ini aku nak share beberapa foto (maaf, mungkin gambar tak berapa jelas).....


Gambar pada tahun 1985-86:

Aku lahir pada penghujung tahun 1984, jadi aku banyak membesar pada tahun 1985. Pada umur aku 1 tahun tepat, aku sudah mempunyai adik iatu RAJA AZRIQ SUHAIMI. Jadi, kami berdua adalah hero papa dan mama. Seronok juga jadi anak sulung, terlalu banyak gambar diambil oleh papa. Jadi, bila aku membelek balik album lama, terlalu banyak foto aku..dari mula lahir sampailah aku sudah mula pandai berjalan.

Inilah beberapa koleksi gambar yang aku temui..foto dibawah tidak discan, sebaliknya diambil menggunakan kamera digital..hehehe

(masa memula berjalan dengan babywalker)


(koleksi gambar aku masa kecil)

(aku bersama sepupu aku, Kak Long Raja Azlina Suraya)


Masa aku di Thailand:

Pada Mei 2001, aku terlibat dengan program student exchange di Sarasit Phitayallai School, Ban Pong Thailand. Aku pergi bersama kawan-kawan aku, bersama 5 orang cikgu dan bersama juga dengan rombongan MRSM Pengkalan Chepa.


(Bersama gajah, di Crocodile Farm, Sam Pan, Thailand)

Memang best, selama seminggu berada di sana...banyak pengalaman manis dikutip. Thailand sebuah negara yang unik dan kuat dari segi kebudayaannya. Banyak tempat yang aku pergi, antaranya Grand Palace, Bangkok, MBK, Kancanaburi, Floating Market dan Kuil Buddha.


(di hadapan Grand Palace Bangkok)

Selain itu, aku dapat juga menambah kenalan baru dari negara Thai dan juga rakan-rakan MRSM PC. Mereka sangat ramah dan baik hati! Seronok sangat, dan pastinya jika ada kesempatan aku akan kembali lagi ke Thailand!!

Masa aku di matrikulasi:

Aku menjalani kursus matriks di Kolej IKIP, Kuantan, Pahang pada tahun 2002. Baru aku sedar, tak banyak gambar yang aku ambil masa di matriks. Salah satu picture yang masih aku simpan sampai sekarang ialah gambar aku bersama Dayang Nurfaizah di Berjaya Megamall Kuantan.


Masa itu aku datang bersama Johari dan Rosli, member rapat aku di matriks. Tak sangka, dayang sangat baik orangnya. Perwatakannya manis dan begitu ramah. Malah, dia tak jemu-jemu mengucapkan terima kasih pada peminatnya.

Aku antara peminat dayang nurfaizah. Album dia yang pertama,kedua malah masuk yang terbaru (Dayang 2007) aku beli. Suara dia unik dan begitu sinonim menyanyikan lagu-lagu RnB. Masa di Mega, dia turut menjual album beliau, Disini bermula.


Waktu tahun pertama di KUKTEM:

KUKTEM? Apa tu.?? Hehehe..inilah nama pertama bagi Universti Malaysia Pahang (UMP). Aku masuk KUKTEM pada tahun 2003 (1 Jun). Banyak kenangan manis pada tahun pertama terutama sekali debat dan sewaktu aku dan kawan-kawan pergi lawatan ke K. Bharu.

Salah satu album yang masih aku miliki ialah gambar2 aku bersama Fendy, Azwan, Pidut, Filzah, Naza, Tikah dan Adot pergi ke Kota Bharu, Kelantan. Kami pergi untuk projek Pengajian Malaysia. Kumpulan aku membuat kajian mengenai Wayang Kulit, manakala kumpulan Azwan membuat kajian mengenai Wau Bulan.

Dari kiri: Azwan, Aku, Pidut, Fendy,Naza dan Adot

Kami pergi pada cuti mid-sem pada Ogos 2003. Banyak juga tempat kami pergi termasuklah Bachok dan Perupok. Selain membuat kajian, aku juga mengambil peluang untuk membeli-belah. Yelah, waktu 1st year dulu lain dengan 1st year sekarang. Dulu, aktiviti KUKTEM tak banyak. Jadi, waktu cuti kami banyak diisi dengan berjalan-jalan satu malaya..hahaha!


(Koleksi gambar di pantai Bachok, Kelantan)


Selain ke Kota Bharu, aku turut pergi ke kejohanan Debat Diraja 2003 yang merupakan debat pertama aku sertai. Team aku: Dayat, Pidut, Aku dan Azwan. Hurm..aku tak begitu menyerlah sangat, maklumlah anak muda baru nak menyertai debat. Apa-apapun banyak kenangan manis di UPSI. Selain kes dayat jatuh longkang, kami juga turut ke KL beramai-ramai. Paling best elaun ke UPSI adalah sebanyak RM70.00 seorang..wow!!

(Team Muda KUKTEM: Pidut, Dayat, Aku(baju putih), Azwan)

Selepas UPSI, kami pergi ke UUM atas alasan nak berjalan dan amik bebudak MASUM. Best gak..mengembara satu malaya! Hehehe..paling best waktu pergi yang mana bas kami hanya ada 8 orang sahaja! Memang seronok! Satu pengalaman yang tak dapat aku lupakan!


****


Inilah beberapa kenangan manis sebalik sahaja aku menyelak album-album lama. Turut tersimpan dalam koleksi album aku ialah album UNIMAS dan ARAU OPEN yang mana foto-foto tersebut diambil oleh Madam Mala. Tak sangka, kenangan2 manis aku di Arau, Vistana KL dan juga UNIMAS terimbau dek kerana koleksi album pemberian madam mala.

Thanks madam!!

8 comments:

FendyHekka said...

huh bab yg kita pi kelantan tu mmg aku suka. bayangkan baru2 kenal tetibe dah pi cuti bersama. ha3. masa tu la merapatkn silaturrahim n kenal hati budi masing2. it is a precious moment la utk aku...

Cactito said...

wah...chantek layout baru nih.
lebih dekat dgn jiwa hang aku tgk.
baguih la.
bila nak reunion neh?

Daoz said...

aah la, suke ur new template.nice! (^^,)

nsamsudin said...

I rasa ada lagi gambar kat unimas yang belum develop...yang Raymond ambik banyak2 tu...hehehe

Raja Azrul said...

fendy:-
-Yup, itu memang kenangan manis terutama masa kita kat rumah Naza..hehehe..

Tito:-
-Reunion? Sabar lah yer, tunggu kamek abes LI dulu..

daoz:-
-Thanks Daoz..ko pun apa kurangnya..hehehe..!!

Raja Azrul said...

madam mala:-
-Ye ke? Ces, raymond amik rupanya..takpe, yang ada kat I pun dah banyak..hehehe 'best' kan masa pegi sarawak?

iramahati said...

lain la rupa ko ms kecik zrul....ehhehe..

Raja Azrul said...

mel:-
-memang ler, itu gambar 22 tahun yang lalu..memang sgt berbeza!